uit de dagelijkse makelaars praktijk
Makelaar 2.0 is een nieuwe term in vastgoedland. Wat is een makelaar 2.0? Is het een makelaar die alles weet van internetmarketing? Is het een makelaar die zijn aanbod perfect presenteert op het web? Of is het de makelaar die een dialoog aangaat met de consument en informatie beschikbaar stelt op het web? De meningen zijn verdeeld.
Makelaars die succes willen hebben doen er goed aan alle onderdelen van het web te gebruiken. Zowel op het gebied van communicatie via de eigen website als in sociale media via de verschillende social media sites. Een interactieve website, geautomatiseerd aanbod en nieuwsbrieven, zinvolle tweets op Twitter en goede artikelen via een eigen blog. Maar vooral luisteren naar de behoefte van de consument.
Internetmarketing is slechts een gedeelte van de makelaar 2.0. Dit gedeelte heeft vooral betrekking op de eigen website van de makelaar. De vindbaarheid, aantrekkelijkheid en wijze van presenteren van het eigen aanbod horen hier absoluut bij. Maar weinig makelaars hebben door hoe zoekmachines echt werken, laat staan hoe zoekmachines kunnen worden gemanipuleerd. Website optimalisatie en het opbouwen van een sterk linknetwerk zijn een absolute must voor de makelaar 2.0.
Makelaar 2.0 brengt regelmatig nieuws, kritische of informatieve artikelen en stellingen voor zowel consumenten als makelaars in een poging makelaar en consument op 1 lijn te krijgen ten aanzien van webcommunicatie voor en door makelaars. Hier onder treft u de nieuwsfeed van de Makelaars 2.0 met van boven naar onder de meest recente berichten van de Blog.
Makelaar20.De makelaar vertelt©
Nieuws Makelaar 2.0â„¢
Bestemmingsplan weten?
Via de website ruimtelijke-plannen.nl, een samenwerking van o.a. VROM, Vereniging Nederlandse Gemeenten en het Kadaster bent u er snel achter.
Weten of u subsidie kunt krijgen voor isolatie, zonne-energie, wind- energie of een warmtepomp?
Via de website van Senternovem vindt u de subsidie- mogelijkheden voor energie besparende maatregelen.